Aan het woord is dr. Annelies Pool. Zij is sinds 1988 als fysiotherapeut actief in Zoetermeer. Paramedisch Centrum Impact bestaat sinds 1998 en is ontstaan uit de fusie van twee fysiotherapiepraktijken. Inmiddels heeft Impact twee vestigingen (Seghwaert en Oosterheem) en zijn er in totaal 15 fysiotherapeuten en 3 assistenten actief. De fysiotherapeuten
zijn specialisten, vaak op Master-niveau. Men kan bij Impact niet alleen terecht voor 'reguliere' fysiotherapiebehandeling, maar ook voor manuele therapie, bekkenfysiotherapie, sportfysiotherapie, psychosomatische fysiotherapie, geriatrische fysiotherapie, haptonomie, lymfedrainage en groepstherapie. We doen onderzoek met behulp van echo-diagnostiek
en bieden diverse trainingen aan {FitControl®, OutdoorFit en ZwangerFit®)."
HOOG RAPPORTCIJFER
We zijn uitgegroeid tot een flink paramedisch centrum," beaamt Geert Vlietstra, ook één van de fysiotherapeuten. "Dat biedt veel voordelen. We kunnen met elkaar overleggen over behandelingen, samenwerken en naar elkaar doorverwijzen. Onze dienstverlening wordt daar alleen maar beter van." Met gepaste trots vertelt hij dat de cliënten na hun behandeling een evaluatieformulier invullen en dat 'meer dan 200 cliënten gedurende de laatste twaalf maanden Impact waarderen met een rapportcijfer 8,8'.
BEDRIJFSMATIG WERKEN
Voor fysiotherapeuten is er heel wat veranderd sinds de fysiotherapie per 1 januari 2006 vrij toegankelijk werd en men zonder verwijzing door een huisarts naar een fysiotherapeut kan. "Voorheen bestond onze PR uit het onderhouden van goede relaties met huisartsen. Nog altijd vinden we een goede samenwerking met huisartsen, specialisten en andere fysiotherapeuten in Zoetermeer en omstreken belangrijk, maar nu we bedrijfsmatig moeten werken, omvat onze PR zoveel meer. De omslag van patiënten naar cliënten betekende de omslag naar bedrijfsmatig
werken - naar ondernemen, met alles erop en eraan," vertelt Annelies.
"We willen daarbij onze cliënten echter niet 'binden: want het is in onze bedrijfsfilosofie verankerd om doelmatig te behandelen en dus niet langer dan nodig. We moeten 'winst' halen uit een goede naam. Tevreden cliënten zorgen veelal voor mond-tot-mondreclame."
STEEDS IN ONTWIKKELING